تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا

تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا

فرشی برای مراقبت از سالمندان

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حالی که سرتان حسابی شلوغ است مجبور شوید در خانه بمانید و از پدربزرگ یا مادر بزرگ پیرتان مراقبت کنید؟ در چنین شرایطی مجبور می شوید بارها بین اتاق خودتان و اتاق او رفت و آمد کنید و چک کنید که مشکلی برایش پیش نیامده باشد. مثلا زمین نخورده باشد و دوباره با عجله به اتاقتان برگردید و به کارتان ادامه دهید. آن وقت است که آرزو می کنید ای کاش وسیله ای وجود داشت که اگر مادر بزرگ یا پدر بزرگ دچار مشکلی می شدند، به نحوی شما مطلع می شدید.
محققین دانشگاه
Missouri  در حال ساخت فرشی هستند که این آرزوی شما را به واقعیت نزدیک می سازد. این فرش به نحوی طراحی شده است  که موقعیت فرد را ارزیابی می کند و در صورت بروز حادثه ای مانند زمین خوردن، با ایجاد صدا به اطرافیان اطلاع می دهد. سنسورهای موجود در این فرش در ضخامت بسیار کم در لابه لای صفحات فرش قرار گرفته اند.
علاوه بر این محققین در حال کار بر روی سیستمی هستند که بتواند اطلاعات جمع آوری شده به وسیله این سنسورها را جهت آنالیز به کامپیوتر منتقل کنند تا بدین طریق بتوانند نتیجه گیری کنند که آیا فردی که روی این فرش زمین خورده است ، نیاز به کمک فوری دارد یا خیر.

اگر همه چیز به خوبی پیش رود، این فرش تا دو سال آینده برای استفاده عموم به بازار عرضه خواهد شد.

منبع
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد