تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا

تکنولوژی

معرفی تکنولوژی های روز دنیا

فرشی برای مراقبت از سالمندان

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حالی که سرتان حسابی شلوغ است مجبور شوید در خانه بمانید و از پدربزرگ یا مادر بزرگ پیرتان مراقبت کنید؟ در چنین شرایطی مجبور می شوید بارها بین اتاق خودتان و اتاق او رفت و آمد کنید و چک کنید که مشکلی برایش پیش نیامده باشد. مثلا زمین نخورده باشد و دوباره با عجله به اتاقتان برگردید و به کارتان ادامه دهید. آن وقت است که آرزو می کنید ای کاش وسیله ای وجود داشت که اگر مادر بزرگ یا پدر بزرگ دچار مشکلی می شدند، به نحوی شما مطلع می شدید.
محققین دانشگاه
Missouri  در حال ساخت فرشی هستند که این آرزوی شما را به واقعیت نزدیک می سازد. این فرش به نحوی طراحی شده است  که موقعیت فرد را ارزیابی می کند و در صورت بروز حادثه ای مانند زمین خوردن، با ایجاد صدا به اطرافیان اطلاع می دهد. سنسورهای موجود در این فرش در ضخامت بسیار کم در لابه لای صفحات فرش قرار گرفته اند.
علاوه بر این محققین در حال کار بر روی سیستمی هستند که بتواند اطلاعات جمع آوری شده به وسیله این سنسورها را جهت آنالیز به کامپیوتر منتقل کنند تا بدین طریق بتوانند نتیجه گیری کنند که آیا فردی که روی این فرش زمین خورده است ، نیاز به کمک فوری دارد یا خیر.

اگر همه چیز به خوبی پیش رود، این فرش تا دو سال آینده برای استفاده عموم به بازار عرضه خواهد شد.

منبع
 

دستمال ضد گلوله برای حفاظت از قلب

شاید به جرات بتوان گفت که بعد از نعمت سلامتی , امنیت جانی بزرگترین نعمتی است که باید قدرش را بدانیم. نظرتان در مورد خودتان چیست؟ آدمی مهمی هستید یا نه؟ گاهی اوقات پوشیدن انواع جلیقه های ضد گلوله برای آدم های مهم چندان خوشایند و راحت نیست. البته با پوشیدن جلیقه هم نمی توانند مطمئن باشند که از ناحیه دیگری مورد هدف قرار نخواهند گرفت.
این یکی نوعی دستمال ضد گلوله است که می تواند به راحتی دولا شده و در جیب بغل کت جای گیرد. البته این دستمال برای کسانی در نظر گرفته شده که احتمال هدف قرار گرفته شدن قلب خود را میدهند. چون اگر در جیب گذاشته شود تنها می تواند قلب افراد را در برابر اصابت گلوله حفاظت کند. این دستمال با استفاده از استاندارد های نظامی در ساخت اقلام ضد گلوله ساخته شده و قرار است برای استفاده عموم مردم به بازار عرضه شود. به نظر من ممکن است برای آدم های خوش شانس در دوئل مفید واقع شود!
منبع

آخرین تلویزیون براویای سونی طراحی شده برای حمام

سونی یک تلویزیون جدید را به خط تولید براویا اضافه کرد. آخرین ورژن اضافه شده یک LCD شصت اینچ نیست! بلکه یک تلویزیون قابل حمل 4 اینچ ضدآب است که برای استفاده در حمام طراحی شده است. تلویزیون براویای XDV-W600 بطور کامل ضد آب است و تا عمق یک متری تقریبا به مدت 30 دقیقه بدون آسیب باقی می ماند و به کار ادامه می دهد. البته نگران برق گرفتگی هم نباشید! این گجت قابل حمل با باطری داخلی قابل شارژ می تواند تا 23 ساعت به پخش برنامه ادامه دهد. و مهمتر اینکه با حافظه داخلی 2 گیگابایتی آن می توانید برنامه های مورد علاقه تان را ضبط کنید. همچنین گیرنده اف ام آن هم بسیار جالب و کاربردی به نظر می رسد.
ولی برای همه افرادی که خواهان استفاده از این تلویزیون هستند بسیار متاسفم، زیرا این دستگاه بدلیل اینکه فقط توانایی دریافت برنامه های شبکه رادیو تلویزیونی 1seg را دارد، در خارج از ژاپن قابل استفاده نیست.
منبع

دانلود مجلات و کتب خارجی

The Economist
The World In 2009

ویژه نامه مجله The Economist برای سال 2009

تاریخ انتشار: دسامبر 2008
تعداد صفحات مجله: 206
حجم فایل: 6 مگابایت


لینک دانلود مستقیم

رمز فایل: www.mobin-group. com

بزرگترین نمایشگر LED جهان در دبی ساخته خواهد شد

مثل اینکه قرار است بزرگترین ها را در دوبی دور هم جمع کنند. بلند ترین آسمان خراش دنیا را که یادتان هست؟ حالا یک شرکت تصمیم گرفته که بزرگ ترین نمایشگر LED جهان را به ارتفاع یک ساختمان 33 طبقه در دوبی بسازد. این نمایشگر بر روی یک برج اداری - تجاری نصب خواهد شد که دارای 33 طبقه است و تبلیغات نمایش داده شده بر روی آن از فاصله 1.5 کیلومتری قابل مشاهده خواهد بود.
هنوز در مورد تاریخ ساخت و یا اتمام این پروژه خبری نیست. ولی گفتیم که از قبل خبر داده باشیم تا اگر خواستید سایت یا وبلاگ خود را تبلیغ کنید این بورد تبلیغاتی جای مناسبی به نظر می آید.
منبع  
 

برای خودتان یک اسکلت جدیدکرایه کنید

رویاهایی که همیشه در کارتون ها تماشا میکردیم در حال محقق شدن هستند. اگر طرفدار فیلم های سینمایی باشید حتما تابستان امسال فیلم مرد آهنین را دیده اید.
وسیله ای که در تصویر مشاهده میکنید در واقع یک جور اسکلت خارجی قابل پوشیدن است که اگر آن را بپوشید تبدیل به یک سوپرمن میشوید. چون که نیروی شما را 10 برابر میکند.
این اسکلت از طریق یک حسگر سیگنال های ارسالی از مغز را دریافت میکند و حرکات خود را مطابق با حرکات اندام تحتانی انجام میدهد. به زبان ساده تر برای استفاده از آن لازم نیست که هیچ کار خاصی انجام بدهید. فقط باید آن را بپوشید و شروع به راه رفتن کنید.
مدل فعلی که در تصویر ملاحظه میکنید HAL نام دارد و بیشتر برای کمک به راه رفتن افراد مسن و ناتوان ساخته شده اما تا چند وقت دیگر مدل های تمام تنه ای هم به بازار عرضه خواهند شد که برای کارهای سخت استفاده میشود. با پوشیدن یکی از آنها خیلی راحت میتوان وزنه های بسیار سنگین را از زمین بلند کرد و یا کارهای سنگین بدنی انجام داد.
جالب تر اینکه تمام این حرف ها فقط در حد حرف و طرح نیست و شرکت ژاپنی که این لباس رباتی را ساخته است هم اکنون آن را به اجاره هم میدهد. ضمن اینکه قیمت آن نیز نسبتا مناسب است. اگر بخواهید به سوپر من تبدیل شوید برای یک جفت پای رباتی باید حدودا 2200 دلار در ماه بپردازید.  
البته به صورت تک لنگه هم اجاره داده میشود! هر پا 1460 دلار در ماه.

اطلاعات بیشتر